Thursday, January 12, 2012

what goes around comes around.


Assalamualaikum.

entry ni bukan kepada dia atau dia, mahupun manusia itu dan ini. saja untuk menulis apa yang terlintas di fikiran apabila semakin memahami erti dunia sebenar. gahhh. --"

aku tak faham kenapa kita terlalu gelojoh mengejar sesuatu sehingga kita tak sedar kadang-kadang kita menyakitkan orang yang paling hampir dengan kita. yes, dulu aku memang tak nampak semua ni. bila masuk form 1, semua ada orang tolong, semua boleh harapkan orang sampaikan orang sekeliling kita rasa mcm mereka tak dihargai, kewujudan mereka hanya sebagai 'pengisi masa lapang'. sakit tak rasa hati? seriously sakit. SANGAT. once perkara yang sama berlaku kat kita, kita tahu sakitnya mcm mana :)

aku jugak tak faham kenapa semakin tinggu ilmu pengetahuan kita, semakin tinggi hidung kita. small matters pun kita nak argue. sedangkan kita 100% pastikah semua yang keluar dr mulut kita tu benar? orang tak pandai tak semestinya salah, orang pandai tak semestinya betul. semua orang dikurniakan akal oleh Allah, selagi apa yg dikatakan oleh seseorang itu masih berada dalam keadaan yg logik dan waras, salahkan kita dengar pendapat tersebut? hmm.

aku memang tak akan pernah faham apabila terlibat soal hati dan perasaan. jangan memulakan sesuatu jika tak sanggup dan menghabiskannya. memang hati seseorang untuk dipecah-koyak-patahkan? haha. bila bercakap, terus membuka mulut sedangkan ayat yang dituturkan sangat berbisa. hmm, dah terbiasa? well, what goes around comes around. sakitkan lah hati seseorang hari ini, mungkin esok atau lusa hati anda puluhan kali lebih terluka :)

selamat malam.



No comments:

Post a Comment